torsdag 26 september 2013

Hopp om nya fynd- Kistamässan

Dags för Antik- och Kuriosamässan i Kista och jag hoppas hitta lite nytt på vasfronten.  Många har ju börjat samla de senaste åren så de riktig fina, ovanliga vaserna lyser med sin frånvaro.  Idag betalar jag hellre mer för en ovanlig än att bara köpa för att ha många.  "There are the best and the rest som Mark Hill på Antique roadsow skriver i sin bok Fat Lava.


En härlig Fabiola-glasyr på denna 401-20.  Jag hittade vasen på en "brukthandel" i Nordnorge strax utanför Finnsnes.  Den pryder sin plats lite vid sidan om de övriga Fabiolorna, eftersom denna sticker ut. Jag har aldrig tidigare sett den så det var ett roligt och ganska billigt fynd.

5 kommentarer:

DeBeer sa...

Bra inställning, jag önskar att jag själv var bättre på att följa rådet :-)
Vi är på plats vid 15:00

enannanhelena sa...

Aha. Åhå. Så kul med lite w.vasupdateringar. Carstens här nedanför var ju fullständigt underbar! Priset också. :)

/helena

enannanhelena sa...

Asch - hur svårt kan det vara att stava till uppdateringar?! Jaja, då kan jag ju passa på att önska dig en kul och givande mässa också. :)

/helena

Backtobasic sa...

Ser att du inte haft uppdateringar på länge....vill bara säga att du öppnat mina ögon för tysk keramik. Förut tyckte jag den var hiskelig och allt är väl inte tilltalande nu heller....men en helt ny keramikvärld har öppnat sig !!

Blogger sa...

Use this diet hack to drop 2 lb of fat in just 8 hours

Well over 160 000 women and men are losing weight with a simple and secret "liquids hack" to drop 1-2 lbs every night as they sleep.

It is proven and works every time.

Here are the easy steps for this hack:

1) Hold a clear glass and fill it up with water half glass

2) Proceed to follow this amazing hack

and you'll be 1-2 lbs thinner in the morning!