måndag 18 juli 2011

Kap från Nordnorge

Denna härliga vas är ett riktigt KAP (dock ej från Nordkap) som jag köpte i en by som heter Finnsnes inte långt från Målsnes där vi har sommarhuset i Norge, endast 20 norska riksdaler! Vasen är 25 cm hög och flasyren otroligt vacker med de svart/vita fläckarna mot den orange/röda glasyren. Helt i min färgglada stil!

Som ni ser på denna märkning står det inte W.GERMANY under utan bara en sifferbeteckning. Det händer ibland att vaser inte har någon märkning alls eller att det bara är siffror som i det här fallet. Det är inte helt lätt att identifiera...detektivarbete pågår

9 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Jag älskar också tyska vaser, men jag har nog bara ett 20-tal.
HUR får du plats med alla?

Ulrika på Leta Retro sa...

Den vasen är ju grym! Tysk Retroblogg har tydligen köpt något uppslagsverk där man kan få hjälp med att tyda sifferkombinationer. Den boken borde du ha!

A-L sa...

Superfin! Den där färgen och glasyren är så vacker.

Skaffaren sa...

Den där var riktigt kul!
Jag ska ta med några tyska vaser till Antikmarknaden i Askersund.
Lite mesigare varianter.

Randiga Tråden sa...

Så snygg, vilken glasyr.

enannanhelena sa...

Och den här gillar jag nästan ändå mer! Är svag för röda och orangea nyanser. Och prickar! Även om den här nästan ser lite sjuk ut, med sina "utslag". Sjukt snygg! ;)

/helena

monamie ny blogg! sa...

Roligt att hitta till din blogg!

Anonym sa...

Snygg vas!

Jan T sa...

Hej Cinna! Kul o se alla vasfynd! Ville bara tipsa om en Scheurich golvas ala Kosmos! http://www.tradera.com/Stoor-Golv-Vas-W-Germany-auktion_201208_136475153

Du kanske redan har en sån?

Allt gott i sommarregnet!

Hälsa Kjell!