tisdag 8 mars 2011

Senapsgula


Nu är jag tillbaka efter en hälsosam och stärkande resa till fjällen:) Tyvärr fanns det inga loppisar eller second hand i Åre, tydligen inte rätt ställe för sådan verksamhet.
Jag blev i alla fall väldigt glad när den lilla senapsgula vasen dök upp på en loppis i SÖdertälje häromveckan. Det fanns något bekant över vasen och plötsligt slog det mig att hemma i vardagsrummet finns en liknande. De härliga senapsgula vaserna tillverkades av Jasba. Den lilla vasen är bara 12 cm och den stora är 20 cm.

5 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Färgen är så snygg, var var du i Södertälje? Jag har några ställen där som jag brukar titta in till.

Fru Ekeby sa...

Jag fota några "tyskar" i Söderhamn , kolla mitt inlägg om du vill.
Kram.

trillivippa sa...

Så fina de är tillsammans. :)
Har du vägarna förbi Odenplan tycker jag att du ska gå in till Stockholms Stadsmissions butik där, har nog aldrig sett så många tyska vaser på samma ställe. Förutom hos er då. ;)

e-loppis@t-online.de sa...

Finfina vaser! Bloggar själv fr Tyskland(tyskretroblogg.bloggspot.com)och da och da skriver jag nagra rader om golvvaser/vaser och det mesta är tysktillverkat. Hjälper gärna till med identifiering och littips!

Butiken tid & rum i Årsta sa...

Så snyggt med två likadana, det blir en helt annan grej med två.