fredag 26 mars 2010

Grönt är skönt!


Två av Scheurich vanligaste modeller, som finns i oändlig variation när det gäller färgkombinationer, dekorer och storlekar. Trots detta är de väldigt dekkorativa!



Närstudie av vaserna som har en mörkbrun kopparglasyr som bas. Därefter ligger ett matt och vitt lavabälte med schatteringar i brunt. Ovanpå lavabältet ligger en vacker olivgrön rand, en glasyr som bryter av det mörka på ett läckert sätt


270-18 står under denna vas.


Vasen med hänkel har serienummer 407-20.

2 kommentarer:

Min vrå... sa...

Jag blir lika faschinerad varje gång jag tittar in på din blogg! Alla dina vaser är ju underbara. Hur många har du nu?
Ibland händer det att jag ser en vas på loppis och då kan jag inte låta bli att tänka på dina vaser fast det är ju svårt när jag inte vet vad eller vilka du samlar på.
Ha en fortsatt bra helg!
/Elin

Loppisletaren sa...

En sån har jag!!!!!och jag älskar den...den står tillsammans med en likannde i orange!