måndag 8 mars 2010

Antikvitet


Det är inte ofta jag gör några vasinköp hos antikhandlare och det är inte heller ofta det finns vaser hos dem, eftersom de inte räknats som antikviteter. Men nu är de på G! Denna vas var inte helt gratis :) köpt hos en antikhandlare.


Jag önskar ni kunde se denna vas i verkligheten och inte på bild för den är så otroligt vacker och mäktig. Ser ut som en totempåle som sticker upp bland de andra "småvaserna", mönstret i orange och brun/beige ger indiankänsla.




Markeringen under vasen är svårtydd, det syns dock att den är 47 cm hög och troligtvis är det en 70-tals vas av färgerna att döma.




Ska göra efterforskningar så ni får veta vem som gjort vasen. Jag har aldrig sett detta mönster eller något liknande. Nån som har en i gömmorna hör av er:)

2 kommentarer:

lugnet sa...

Tack för din rara kommentar hos mig!! Vilken diger samling vaser du har!!! Hoppas helgen varit toppen!! Kram//Ulrica

Loppisletaren sa...

Vilken vas! Förstår att du köpte den! Jag är så vassugen nu, vill att våren kommer med storm och därmed all loppisskyltar efter vägarna...